Thursday, February 28, 2013

KOLEKSI KATA2 UAI

 
Photo: "Lelaki yg hensem ialah yg menundukkan pandangannya terhadap wanita ajnabi. Wanita yg manis ialah yg memelihara maruah & menutup auratnya" Aku Ingin Menjadi Serikandi CintaMu 
Photo: Seorang baby tidak akan mahu membesar jika tahu.......

~Cinta Kita Kerana Allah~

.:OPTIMUS PRIME VS PAS:.

 



SYUKUR Alhamdulillah...  Treler Negara Berkebajikan PAS telah dilancarkan.

Dan kini telah bergerak menuju ke utara iaitu KEDAH sebagai destinasi pertama Roud Tournya.... tetapi bagi orang di Ipoh Treler telah singgah sebentar Di Manjoi, Perak Jam 5 Petang.



Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang, presiden PAS  merasmikan trailer PAS yang tiba di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut. Takbir!

 
Gambar di bawah Truck sampai di Ipoh










MOGE PRU KALI INI berjalan dengan seadilya.... amin

Thursday, February 14, 2013

Sunday, February 10, 2013

H CNY 2013

Photo

.: ISLAM UNTUK SEMUA :.

3 QUL SEBELUM TIDUR

Assalamualaikum ... Sebelum anda melabuhkan badan, jangan lupa membaca surah surah ini ... kekuatan hubungan dengan Allah sebelum anda tidur mudah-mudahan memberikan kekuatan kepada anda pada keesokan hari untuk memperkatakan kebenaran Islam tanpa rasa gerun kepada makhlukNya ... Amin  

.: JIHAD POLITIK - AL- QARADAWI :.

.: AMANAT BAGINDA RASUL JUNJUNGAN | SOLAT :.

 
عَنْ ابْنِ عُمَرَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ صَلَاةُ الْجَمَاعَةِ أَفْضَلُ مِنْ صَلَاةِ الْفَذِّ بِسَبْعٍ وَعِشْرِينَ دَرَجَةً
Daripada Ibn ‘Umar bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: “Sembahyang berjemaah lebih utama dari sembahyang sendirian 27 darjah. (al-Bukhari, no: 645, Muslim, no: 249)

Wednesday, February 6, 2013

NASHARUDDIN MAT ISA, TV3 DAN ALTANTUYA


Published on 14 Aug 2012
Kenyataan 2 orang terpinggir akibat kecewa semasa berada dalam PAS tidak boleh dijadikan ukuran. Seorang kalah dalam pemilihan timbalan presiden parti, lalu merajuk dan bawa diri hingga menolak tawaran lain yang diberikan oleh parti, dan seorang lagi bawa diri akibat kecewa tidak dilantik menjadi MB Selangor. Kenyataan mereka mendesak PAS agar berundur dari PAKATAN adalah sesuatu yang tidak logik sama sekali. Tidak masuk akal.

Nasa tidak wajar mendesak PAS keluar PAKATAN hanya kerana nak jaga imej perjuangan Islam yang dipakai PAS, sinonimnya agak mudah, macam hari-hari nak pakai baju baru sebab nak jaga imej, tapi kita lupa bahawa perkara nak pakai baju baru itu mungkin tidak kesampaian sebab TIADA WANG nak beli baju baru. TIADA KUASA. Kerana kiranya PAS berbuat demikian maka sudah tentu PAS selamanya tidak mampu menegakkan Islam dan hanya menjadi pembangkang seumur hidup. Dulu semasa PAS bergerak secara solo, UMNO juga tolak hudud. Kelantan tidak dapat buat hudud sebab Mahathir tak beri kebenaran. Sama juga dengan sekarang. Manakala UMNO akan bertepuk tangan dengan keadaan ini. Kesempatan ini sudah tentu dimainkan oleh UMNO yang semakin terancam dengan penggabungan PAS dalam PAKATAN.

Soal hudud sengaja ditimbulkan demi menepis tanggapan umum bahawa hanya PAS yang sibuk nak buat hudud tapi UMNO pula bagaimana? Ramai tahu bahawa UMNO juga tidak mahu malah terang-terangan menolak hudud. Tapi ini tidak dijadikan isu oleh puak UMNO sendiri, walhal mereka juga Islam. Nasa takut pada tentangan DAP, sebaliknya lupa pada hakikat bahawa tempat yang Nasa mnengadu sekarang ialah UMNO yang juga takut kepada MCA dan MIC. Mengapa orang Melayu tidak desak UMNO juga harus keluar dari komponen BN kerana MCA menentang hudud?

Begitu juga kegusaran Hasan Ali yang agak bimbang dengan statusnya, bimbang jika PAS benar-benar menerajui Putrajaya maka habislah kariernya. Mengapa Hasan terlalu berdengki dengan PAS yang sibuk nak tawan Putrajaya. Biarlah. Kita tengok betul-betul apakah PAS mampu laksana hudud atau tidak. Ini belum berniaga lagi Hasan Ali dah kata rugi, rugi, rugi. Ini apa? Lihatlah dulu jangan letak masalah di depan. Sedangkan 2 orang musibat ini juga tahu bahawa kalau harapkan UMNO, hudud tak jalan juga. Tapi mereka kini cenderung untuk sokong UMNO yang tolak hudud kemudian marah pada PAS yang bergabung dengan DAP. UMNO bergabung dengan MCA dan MICtak pula dia marah, sebaliknya sokong. Apa hal?

Kes yang seterusnya ialah kes Altantuya, kini sibuklah pula TV3 bangkitkan isu bahawa pihak pembangkang cuba nak kaitkan Najib dengan pembunuhan ini. Lagi tak masuk akal. Sedangkan semua orang tahu, seantero dunia tahu bahawa watak Altantuya ini muncul akibat nak beli kapal selam? Siapa yang nak beli kapal selam itu, sudah tentu Menteri Pertahanan ketika itu iaitu Najib Razak. Tup-tup tup Altantuya dibunuh. Razak Baginda bebas dan 2 orang lakhabau polis kena hukuman konon terlibat kerana meletupkan bangkai Altantuya. Logiknya apa hubungan polis itu dengan Altantuya? Siapa di sebaliknya? Takkan Anwar Ibrahim atau Nik Aziz atau Hj Hadi yang mengarahkan 2 ekor lakhabau tu bunuh Altantuya, sedangkan mereka ini pun tak kenal Altantuya. Tapi yang lucunya orang yang ada kaitan langsung dengan Altantuya yang bertindak sebagai jurubahasa dan orang tengah dalam pembelian kapal selam mendakwa tak kenal pun Altantuya. Bukankah pelik namanya tu...

Inilah dasar penipuan dan manipulasi tatkala PRU semakin hampir, apatah lagi desas desus laporan dari SB (tali barut UMNO) menyatakan akan berlaku peralihan kuasa secara total. Sebab itu nampaknya Nasa dan Hasan bergolok-bergadai sokong UMNO. Apakah sudah kena umpan UMNO? Setelah melihat masa depan yang kelam dalam PAS. Mana tahu kot-kot terkena janji ditepati Najib untuk melantik mereka berdua jadi PAK MENTERI atau korang-korang jadi SENATOR pun cukuplah...

Saturday, February 2, 2013

100,000 hadir, kejutan Ustaz Azhar di Stadium Darul Makmur



UAI Telah membuat kejutan di Stadium Darul Makmur ..Kehadiran anggaran  100 ribu orang yang hadir ke Stadium Darul Makmur Kuantan ini malam tadi.
Yang lagi hebatnya... Walau pun hujan mereka tetap tidak berganjak, balik dsb. Subhanallah... Allahuakbar..
Hebat sungguh orang Kuantan. Takbir.
Konvoi bermotosikal mengiringi UAI dan ustaz haslin bollywood ada [ 6 Gambar ]

Kelihatan Puluhan Ribu membanjiriri stadium Darul Makmur..malam Ni



Kelihatan anak muda yang dahagakan Ilmu ..bukan konsert mega

THIS IS DARUL MAKMUR!!!
Sedikit Bingkisan Di Stadium Darul Makmur, Malam Tadi... Lautan manusia membanjiri Stadium Darul Makmur sempena Wacana Perdana yang menampilkan pendakwah terkenal Ustaz Azhar Idrus dan Ustaz Haslin Baharin (Bollywood) malam tadi. Orang ramai dilihat memasuki stadium sejak jam 6.00 petang lagi sebelum mereka bersolat Maghrib buat julung kalinya di dalam stadium tersebut. Inilah sejarah dan kali pertama berlaku sejak 50 tahun lalu, umat Islam berjaya sujud kepada Allah di salam stadium berkenaan sebenarnya.
Moderator sedang bersiap sedia..sebelum UAI muncul bersama Ustaz Haslin
Nukilan Abu Luqman
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Harakahdaily. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Para komentar dinasihatkan bertanggungjawab dalam menulis dan elakkan komentar melampau dan berbaur perkauman.
Ikhwanul Muslimin : 1. Allah tujuan kami (Allahu ghayatuna) | 2. Rasulullah teladan kami (Ar-Rasul qudwatuna) | 3. Al-Qur'an landasan hukum kami (Al-Quran dusturuna) | 4. Jihad jalan kami (Al-Jihad sabiluna) | 5. Mati syahid di jalan Allah cita-cita kami yang tertinggi (Syahid fiisabilillah asma amanina)