Thursday, May 31, 2012

FINAL EXAM 3SSD


accident in saudi arabia :: Video

حادث تفحيط مروع جدا حصل في الرياض - accident in saudi arabia :: Video

Himpunan Hijau (PROMO PAS)

NEGARA ISLAM | sisi PANDANGAN ULAMAK


Soalan : Apa pandangan ulamak berkenaan takrtifan negara Islam?

Jawapan :Persoalan takrif negara Islam ini, banyak takrif kita dapati dari para ulama’ dan fuqaha’ Islam sama ada dulu atau sekarang. Namun begitu, ia –sebagaimana yang dinyatakan oleh Syeikh Muhammad Abu Zuhrah- berlegar antara dua pandangan iaitu:

[1]1) Pandangan pertama; Merujuk kepada hukum-hakam dan undang-undang. Jika hukum-hakam dan undang-undang yang dilaksanakan di dalam negara adalah Islam, maka negara tersebut adalah negara Islam. Jika sebaliknya yang berlaku, maka negara tersebut bukanlah negara Islam walaupun didakwa sebagai Islam.2) Pandangan kedua; Merujuk kepada keamanan orang-orang Islam dan kekuasaan mereka. Jika orang-orang Islam berkuasa dalam negara dan mereka hidup dengan aman dalam negara tersebut, maka negara itu adalah negara Islam. Jika tidak maka ia adalah negara Harb.Di antara takrif Negara Islam yang dapat kita petik dari ulama’-ulama’ terdahulu dan sekarang ialah;

[2]1) “Golongan teramai para Fuqahak berpendapat; “Negara Islam ialah ......[teruskan membaca di :  http://masjidputraperdana.blogspot.com/2010/05/takrifan-sebenar-negara-islam-siri-1.html ]


DOUBLE RAINBOW (Neoballs)

Wednesday, May 30, 2012

Penawar Hati 05; Fasal 03 Pada Menyatakan Lidah.

MENGATAKAN SESUATU YG TIDAK DISUKAI OLEH ORG WALAUPUN BENAR 
ITULAH MENGUMPAT...
ADAPUN JIKA IA X BENAR, JADILAH MENFITNAH.

UFB - K-POP Haram. BERS✔H Pun Haram


KOMEN YOUTUBER
Wajib bagi ustaz untuk tegor pemimpin2 UMNO..kalau ckp kat cni je xcukup..Ustaz kene menghalang perhimpunan maksiat tu seblom ia berlangsung..bkn perhimpunan dah habes baru nak ckp haram..itu pendapat utuber.

wajib juga bagi kita semua yg beragama islam untuk mnegur..

Kalau haram kenapa tak tegur sebelum perhimpunan tu?tak kan tak tau kot pasal perisian program perhimpunan tu.kengkadang kesian jgk tngk UFB ni.Aku sokong niat dia nak membetulkan pemimpin tapi pemimpin2 tu nak ke dgr cakap n nasihat dari dia?sdgkn mufti pun terkunci mulut,inikan ustaz muda.dia pun mgkn tahu nasib dia di kemudian hari kalau dia 'terlebih' cakap.Semoga Allah membantu niat murni beliau dan kami belia akan sokong ulamak tak kira bn ke pas,demi islam.Allahuakbar..

KOMEN FACEBOOKER
sy tgkla,Mufti2 n Ulama2 UMNO ni...kalau tegur pemimpin UMNO buat maksiat,mesti selepas selesai majilis2 maksiat tu...yg tu watpe,rakyat nak ulama2 UMNo n mufti2 die tegur sebelum berlaku majlis maksiat tu...

kenapa dia tak bgthu kat pemimpin UMNO..kan dah jadi ulama' UMNO.. tak kan pndai cakap je?? tindakannya?? jangan hanya pndai bercakap... huhuh..owh ulama' UMNO... huhuh...

aku suka komen kt you tube tu "Masalahnya Ustaz tekan sgt kat Bersih sampai 40minit, kat K-Pop ni 2minit ja Ustaz....tu la masalahnya..." hahaha..

 Pah ke Cerohh!! Tegur cara hikmah..

Tak baca kitab tafsir imam fakhrul razi..nama dekat doh.. muallif kata klu dah melampau sangat org jahat ni..kena guna cara yg paling kasar..ptt la ramai yg gelar fathul bar___..

Tuesday, May 29, 2012

Jom Hayati | Laukana Bainana.... Vs BM

Sponsor http://cpintrass.com Dengar merdunya lagu arab yang di melayukan. Oleh Thufail.
Special thanks to Asyraff Hafdzan Abdullah for translation..

~ Lau Kana Bainana adalah program dokumentari televisyen yang mengkaji penerapan nilai-nilai Islam yang diajarkan oleh Nabi Muhammad, dalam realiti masyarakat semasa. Tontoni di TV Al-Hijrah setiap Ahad, jam 9 malam.....


====================
LAW KANA BAINANA

Puisi Intro                                                                                                                                                                                              
-------------
Wahai Tuhanku, kami telah lalai lupa,
Namun setiap orang daripada kami tetap tamakkan,
Keampunan-Mu, dan sifat pemurah-Mu dan kebebasan daripada neraka-Mu,
Dan juga kami tamakkan syurga, yang dimasuki bersama-sama penghulu seluruh manusia.

Kami mohon pada-Mu...
Mohon dengan sangat, wahai Tuhanku,
Dari sudut hati kami yang paling dalam...



                                                                                                    .: Start :.                                                                                                  

------------------

Kalaulah Kekasih-Mu, masih berada bersama-sama kami,
Akan terlunaslah segala hutang dan semakin hampirlah 
dengan haruman Baginda, sebelum hilangnya, 
rasa yang meronta-ronta untuk berada hampir dengan Kekasih-Mu. 

Berada berhampiran Baginda, jiwa turut menjadi harum 
Dan apa jua yang kalian doakan kepada Allah, akan diperkenankan, 
Cahaya Nabi Muhammad tidak akan pernah sirna, 
Sempatkanlah kami bertemu dengan Baginda, 
Wahai Tuhan yang Maha Memperkenankan doa hamba... 

Hidayahmu kepada alam merata meluas, 
Tanda hampirnya kasih sayang Tuhan pemberi hidayah, 
Hadith-hadithmu ibarat sungai mengalir jernih, 
Berada di sisimu bagaikan dahan yang tumbuh segar dan basah. 

Kutebus diriku dengan dirimu, wahai Kekasihku, 
Nabi Muhammad yang mulia, yang asing, 
Berada berhampiranmu, jiwa menjadi harum, 
Wahai yang diutuskan sebagai tanda kasih sayang Tuhan kepada seluruh alam.... 

Wahai Kekasihku, wahai Nabi Muhammad 
Wahai doktor hatiku, wahai yang dipuji dipuja 
Dirimu memiliki kelebihan yang diakui 
Oleh Tuhan yang turut berselawat ke atasmu.

                                                                                   .: English translation :.                                                                                  

--------------------------------

If the beloved (saw) were among us

Those from far & near will come to him (saw)

Hoping to see the sun of goodness before it sets
Desiring to be near to Him (saw)

In this company the soul feels great
On that moment If it prays to Allah, Allah will surely answer
The light of Taha (saw) will not cease to exist
Oh Ya Allah who answers prayer, please fulfill our hope to meet him (saw)

I am willing to sacrifice my life for you
Oh beloved (saw) Muhammad saw honor of strangers
In your company the soul feels great
Oh mercy to all the worlds (saw)

Merdekareview - GAMIS: Wasatiyyah bukan ambil separuh yang baik dan dicampur yang buruk

Merdekareview - GAMIS: Wasatiyyah bukan ambil separuh yang baik dan dicampur yang buruk
Penganjuran Himpunan Jutaan Belia pada 23-27 Mei 2012 di Putrajaya mungkin merupakan sebuah projek mega kerajaan untuk menggilap potensi golongan belia.  Mungkin ada segelintir masyarakat yang teruja terhadap himpunan tersebut, tapi yang pastinya ramai yang terkesima dan kecewa.

Gabungan Mahasiswa Islam SeMalaysia (GAMIS) melahirkan kekecewaan kerana......

Saturday, May 26, 2012

PEMBONGKARAN: HUBUNGAN ANTARA KIBLAT, KAABAH DAN JUGA HARI KIAMAT

Sesungguhnya rumah yang pertama dibangunkan untuk manusia beribadah adalah yang di Bakkah (Makkah) yang diberkati dan menjadi petunjuk manusia. (QS.Ali Imran. 96 )
Kita mungkin pernah bertanya kenapa harus solat mengadap Kiblat, dan juga kenapa harus ada Ibadah Tawaf?

Ini juga sering menjadi tanda tanya manusia, seperti ini:
1. Masa sekolah dulu anda ada belajar Teori Kaedah Tangan Kanan kan, dimana putaran tenaga kalu bergerak berlawanan dengan arah jam, maka arah tenaga akan naik keatas.

2. Dengan pole ibadah tawaf dimana bergerak dengan jalan berputar berlawanan jam di kaabah, ini menimbulkan pertanyaan, kenapa tidak boleh terbalikkan arah tersebut, searah dengan arah jam misalnya?

3. Kenapa solat yang dijalankan harus mengadap Kiblat?
Dan juga berdoa dan pengekebumian menghadap kepada Kiblat?

4. Kenapa Sembahyang di Masjidil Haram menurut Hadis nilainya 100.000 kali dari di tempat sendiri?

5. Singgasana Tuhan ada di Langit Tertinggi??????

Pembongkarannya...
1. Tenaga Solat dan Doa dari individu atau jemaah seluruh dunia terkumpul di Kaabah pada SETIAP SAAT, kerana Bumi berputar sehingga solat dari seluruh dunia tidak terhenti dalam masa 24 jam,

Misal orang di Sabah solat zohor, beberapa minit selepas itu orang Johor pulak, beberapa minit kemudian bahagian utara Malaysia pulak dan seterusnya.

Sebelum selesai zohor di India Pakistan di Malaysia sudah mulai Asar dan seterusnya.

Pada saat Zohor di Malaysia London solat Subuh dan seterusnya 24 jam setiap hari, minggu, bulan, tahun dan seterusnya.

2. Tenaga yang terkumpul, berlapis dan bertumpu akan diputarkan, dimana ini dilakukan oleh orang-orang yang bertawaf dimana berputar secara berlawanan arah jam yang dilakukan oleh Jemaah Mekah sekitarnya dan Jemaah Haji.

3. Maka menurut dari aplikasi Teori Kaedah Tangan Kanan bahawa tenaga yang terkumpul akan diputarkan dengan tawaf dan Hasilnya kumpulan tenaga tadi akan MENUJU ke LANGIT!!!

Maka sedikit terjawab bahawa tenaga itu tidak berhenti di Kaabah namun semuanya naik ke langit.

Sebagai satu cerobong yang dimulai dari Kaabah.

Menuju Langit yang mana ke mana disampaikan tu wallahu a'lam.

Yang jelas pasti ALLAH telah membuat saluran agar solat dan doa dalam bentuk tenaga agar sampai ke Hadirat Nya.

Jadi selama 24 Jam sehari terpancar cerobong tenaga yang terfokus naik ke atas Langit.

Selamanya sehinggakan tidak ada manusia yang solah dan tawaf (Kiamat?).

Kesimpulan
1. Solat dan Doa, diyakini akan sampai ke langit menuju Singgahsana ALLAH selama memenuhi kira-kira persyaratan uraian di atas dengan sentiasa renungan hukum agama dan hukum alam, kerana dua-duanya dicipta oleh Allah juga.

Jadi harus "Saintis dan Ulama bersama-sama / sokongan satu sama lain mencapai sefahaman yang lebih luas agama dan Manfaat itulah diterima dalam dan luar.

2. Memperkuatkan kita dalam beribadah solat dan doa khususnya dan menggiatkan diri untuk selalu on-line 24 jam dengan ALLAH, sehingga jiwa akan selalu terjaga dan membuatkan segala kebaikan yang dilakukan dengan ikhlas.

3. Terjawablah jika solat itu bukanlah menyembah batu
( Kaabah ) seperti yang dituduhkan oleh Kaum orientalis, tenaga yang digunakan untuk membawa bersama-sama sifat solat dan doa untuk sampai kepada Allah dengan usaha manusia itu sendiri.

4. Allah Maha Bijaksana, Maha Besar dan Maha Segalanya.

5. Ini sekadar renungan dan analisa, mudah mudahan dapat memotivasikan kita untuk mencetuskan fikiran, buatlah kajian lebih dalam untuk lebih lanjut bagi mengukuhkan iman dan saksi Bahawa ALLAH Menciptakan Semesta dengan penuh Kesempurnaan tidak dengan main-main (asal jadi)

Jadi itu lebih mendekatkan diri dalam kasih ALLAH Yang Maha Esa.
Mungkin ini renungan dan berfantasi, sekurang-kurangnya untuk pendekatan ini yang mampu menjawab pertanyaan sebagaimana di atas dan tidak bertentangan denga Kitab Suci dan Hadis bahkan mendukungnya.

Semoga bermanfaat..

Ramalan untuk memastikan bahawa Kaabah dan Kiamat hanya Allah yang tahu:

1. Kaabah akan hancur dengan sendirinya (terbukti dengan ditenggelamkannya satu pasukan akan menyerang Kaabah suatu hari nanti).

2. Jika pusat bumi bergeser akan banyak kekacauan (seperti Muslim yang tidak mengenal waktu).

3. Kiamat akan cepat terjadi jika solat sudah ditinggalkan.

4. Anda pasti juga penah mendengar jika siapa yang meninggalkan solat berarti telah merobohkan Agama.

5. Untuk selain Islam, lama-kelamaan kesemuanya akan terbongkar, sepertimana pentium 2 dan pentium 4 adalah sangat berbezakan..

Bagaimana petunjuk Allah disempurnakan dari umat Nabi Ibrahim a.s., hingga Muhammad S.A.W, Nabi Musa a.s. dan Nabi Isa a.s. menyempurnakan Taurat dengan Injil, dan Muhammad SAW menyempurnakan keduanya dengan Al-Quran.

Sehingga kalian mengerti bahawa kita dulu adalah umat yang satu.

Itulah kebesaran Allah SWT masih banyak lagi yang tersembunyi di dunia ini yang masih tidak terjawab.


S1 : http://budakhutankampung.blogspot.com/2012/04/pembongkaran-hubungan-antara-kiblat.html
S2 : http://taotauajer.blogspot.com/2011/02/pembongkaran-hubungan-dintara-kiblat.html
S3 : x link

Friday, May 25, 2012

::Permata Perjuangan™ ::: Blogger Munafiq

::Permata Perjuangan™ ::: Blogger Munafiq: Menjadi satu keseronokan bagi seorang blogger sekiranya laman sesawangnya dikunjungi oleh ramai pembaca. Mungkin merasa puas dengan sebarang ...

Monday, May 21, 2012

Nusajaya Kini: Pemuda PAS Perlu Bergelar ‘Ilmuan’

Nusajaya Kini: Pemuda PAS Perlu Bergelar ‘Ilmuan’:  Oleh: Ibn_Bacoks KULAIJAYA – Ahli-ahli pemuda PAS di seluruh negara diingatkan supaya memperlengkapkan diri dengan segala ilmu pengetahua...

Sunday, May 20, 2012

Flight simulator keyboard controls | Google Earth


This section describes the various keyboard combinations that you can use with the flight simulator. To enter the flight simulator mode, press CTRL + Alt + A (Command/Open Apple Key + Option + A on the Mac). Once you have entered flight simulator mode for the first time, you can re-enter the mode by choosing Tools > Enter Flight Simulator. To leave flight simulator mode, click Exit Flight Simulator in the top right corner or press CTRL + Alt + A (Command/Open Apple Key+ Option + A on the Mac).

The following keystrokes control navigation and other aspects of the flight simulator. You can also control the aircraft with a mouse or joystick. To disable or enable mouse controls, left click. Once mouse controls are active, the pointer shape changes to a cross on your screen.

Command
Windows/Linux
Keystroke(s)
Mac
Keystroke(s)
Result or Comment
Exit flight simulator
CTRL + Alt + A, Escape
Command/Open Apple Key+ Option + A, Escape
Exits flight simulator mode.
Open flight simulator options
CTRL + Alt + A
Command/Open Apple Key+ Option + A
Opens the flight simulator dialog box.
Rotate pilot viewpoint
Arrow keys + Alt (slow) or CTRL (fast)
Arrow keys + Alt (slow) or CTRL (fast)
Moves the viewpoint in the direction of the arrow.
Display flight simulator help
CTRL + H
-
Opens this flight simulator keyboard commands page.
Increase thrust
Page Up
Page Up
-
Reduce thrust
Page Down
Page Down
-
Aileron left
Left arrow
Left arrow
-
Aileron right
Right arrow
Right arrow
-
Elevator push
Up arrow
Up arrow
-
Elevator pull
Down arrow
Down arrow down
-
Rudder left
Insert
Shift + left arrow
-
Rudder right
Enter (numeric keypad)
Enter (numeric keypad)
-
Rudder left
Shift + left arrow
Shift + left arrow
-
Rudder right
Shift + right arrow
Shift + right arrow
-
Elevator trim nose down
Home
Home
-
Elevator trim nose up
End
End
-
Elevator trim nose down
Shift + up arrow
Shift + up arrow
-
Elevator trim nose up
Shift + down arrow
Shift + down arrow
-
Reduce flap setting
Left bracket
Left bracket
-
Increase flap setting
Right bracket
Right bracket
-
Reduce flap setting
Shift + F
Shift + F
-
Increase flap setting
F
F
-
Center aileron and rudder
5
5
-
Center aileron and rudder
C
C
-
Extend/retract landing gear
G
G
Only works if landing gear is retractable on current aircraft
Left wheel brake
, (comma)
, (comma)
-
Right wheel brake
. (period)
. (period)
-
Pause simulation
Space
Space
-
Toggle HUD
H
H
-



MINGGU GENERASI RABBANI | laporan oleh +M

PMIUTM menyambut baik penganjuran Minggu Generasi Rabbani 2012

Oleh : MyLPM dan Penulis



Tarikh 10/05/2012 adalah salah satu sejarah baru bagi UTM dengan berlangsungnya Minggu Generasi Rabbani di kampus Universiti Teknologi Malaysia(UTM). MINGGU GENERASI RABBANI dianjurkan oleh KTC dengan kerjasama K9-10. Program ini juga disokong oleh semua kolej-kolej kediaman di UTM. Program ini adalah satu program yang berbentuk program kerohanian yang menggabungkan setiap kolej-kolej kediaman di UTM dan matlamat utama MGR ialah melahirkan individu yang memahami dan taat pada agama.

Bersesuaian dengan hadis baginda Rasulullah SAW mafhumnya :

Dari Abu Hurairah r.a, Nabi S.A.W. sabdanya: Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka.

Di antara aktiviti-aktiviti yang menunjukkan kesempurnaan dan keindahan Islam akan turut diadakan bagi memenuhi tema 'bersama membina generasi rabbani' seperti

1)Al-Muqaddimah (Iftar dan forum)
2)Malam Layar Keinsafan ( Anjuran bersama PMIUTM & BADAR Kolej 10)
3)Muhibbah 1Malaysia
4)Konsert UNIC


Majlis iftar di Dewan Sultan Ismail,(DSI UTM)
Forum Dianjung Cinta "Kahwin Muda" 
Program Malam Layar Keinsafan anjuran bersama PMIUTM  & BADAR K10

Amali penyembelihan


 
Konsert kumpulan nasyid tersohor di tanah air UNIC
MGR turut mengadakan beberapa pertandingan berkumpulan yang menepati tema 'bersama membina generasi rabbani' seperti:
1)Pertandingan nasyid
2)Kembara insaniah
3)Imam Muda
4)Ladies Night


Pertandingan Pidato

Kembara Insaniah

Imam muda & Ladies Night
Semoga program seperti ini dapat diperbanyakkan dan diteruskan pada masa-masa yang akan datang tidak kira daripada anjuran mana-mana pihak. Syabas dan tahniah diucapkan kepada pihak penganjur.  

Persatuan Mahasiswa Islam
Universiti Teknologi Malaysia

::PMI BERSAMAMU::
Ikhwanul Muslimin : 1. Allah tujuan kami (Allahu ghayatuna) | 2. Rasulullah teladan kami (Ar-Rasul qudwatuna) | 3. Al-Qur'an landasan hukum kami (Al-Quran dusturuna) | 4. Jihad jalan kami (Al-Jihad sabiluna) | 5. Mati syahid di jalan Allah cita-cita kami yang tertinggi (Syahid fiisabilillah asma amanina)